Powered By Blogger

maanantai 20. toukokuuta 2019

Illalla Yläkaupungin Yössä



Jyväskylän superviikonloppuun kuului myös Yläkaupungin Yö. Työpäivän jälkeen en uskonut kovin pitkään yössä vaeltavani.


Koska olin jo valmiiksi yliopiston alueella, niin sieltä oli loogista aloittaa.





Kävin katsomassa muutamaa sellaista rakennusta, joissa yleensä ei tule käytyä... S-rakennuksessa olisi ollut Naistenpankin kahvila, mutta eihän minulla ollut käteistä mukana.



Näyttelykeskus Soihdussa, edelleen S-rakennuksessa, oli näyttely Minna ja Ferdinand Canthin Jyväskylästä...


Minnan & Ferdinandin kihlakuva



Canthien talo


Nuori Minna ja hänen kirjoituksiaan


Seminaari -silloin...


Sitten kuljeskelin ympäri S-rakennusta...






Juhlasalin olisin erityisesti halunnut nähdä, mutta siellä oli menossa Nuorisoteatteri Siperian einiinkovinhyvä esitys. Pari kuvaa pimeässä takaosassa otin kuitenkin...




Jeesus puhui taas kansalle ja sanoi: »Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo.»


Juhlasali pitää nähdä joskus vielä paremmin! Hieno!


Samassa pihapiirissä on myös Ryhtilä, jonka olen aina nähnyt vain ulkoa päin...


Nyt pieni kurkistus sisään:


Alkamassa oli juuri historiallinen miekkailu. Jatkoin matkaa...


...Galleria Beckeriin



Täälläkin kävin ensikertaa sisällä...


...mutta ulkoa päin talo on parhaimmillaan



Pihassa oli vohvelikahvila, mutta...  käteistä ei vieläkään ollut



Kävin alakaupungilla nostamassa rahaa ja palasin yläkaupungille, Puutarhurin taloon yliopiston alueella



Omenamehua ja karjalanpiirakkaa odotellessa...


...ja sitten tuli kuorokonsertti, joka oli syy tulooni taloon. Varjorepertuaari kuorossa laulaa kaksi ystävää. Olipa piristävä konsertti


Vaikka ilta oli vielä nuori päätin lopetella yössä kulkemista...


Päätin päiväni yläkaupungilla vohvelikahveilla 


Kotona virittelimme Kuopuksen kanssa viisustudion, jäännitimme ja nautimme

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti