Powered By Blogger

tiistai 20. joulukuuta 2016

Ei sitä aamulla tiedä...



Perjantaina piti olla ihan rauhallinen työpäivä. Tavallinen ja leppoisa. Ensin kiireettömät aamuteet...




Palaveria, vanhojen muistelua, aavistuksia tulevasta ja terveisiä maailman meriltä...




Iltapäivällä minulla oli ihan vaan vuosittainen käynti suuhygienistillä. Rutiinihomma. Paitsi että ei sittenkään...

Ensinnäkin ottaa aivoon nykyinen järjestelmä. Ajan olen varannut jo kuukausia sitten. Silloin kerrottiin, että muistutuksia tulee tekstiviestillä. Aika oli semmoinen epämääräinen, että 13-14 välillä. Ja että puoli tuntia ennen aikaa tulee varmistus ja tarkka aika. Oli vissiin sitten tullutki. Olin sen verran kellarissa ja maan alla, että viesti tuli perille (???) vasta sen jälkeen, kun vastaanottoaikani oli alkanut jo viisi minuuttia aikaisemmin. EIIII!!!! 

Hätäpäissäni etsin ajanvarausnumeroa, mutta samalla sieltä jo soitettiinkin minulle, Että olenko tulossa? Kyllä, tulossa, menee vielä 10 minuuttia. OK. Sain onneksi kyydin työkaverilta, joka oli juuri sattumalta lähdössä ajamaan terveyskeskuksen suuntaan. Onni.

15 minuuttia olin myöhässä. Mutta sitten en päässytkään ilmoittautumaan. Odotin 10 minuuttia lisää. Melkein puoli tuntia myöhässä ja pääsin odottamaan huoneiden 20-26 lähelle. Eli sinne jonnekin. Odotin 20 minuuttia. Eli kun pääsin sisään olin jo 45 minuuttia myöhässä. Ihan kökkö systeemi. 

Mutta siellä minä sitten istuin. Rutiinitarkastuksessa. Kaikki meni hyvin mukavan suuhygienistin käsittelyssä, kunnes hän löysi lonksuvan paikan. Pyysi paikalle hammaslääkärin. Jota muuten odottelimme puoli tuntia. Lääkäri totesi, puudutti, kuvasi ja poisti paikan... Ja ilmoitti, että on niin paha tulehdus, että aloittaa juurihoidon. Suu täynnä instrumenttejä "huusin" EIIII! "Ei ole vaihtoehtoja" sanoi lääkäri ja siinä sitä sitten mentiin. Että se siitä rutiinikäynnistä.

Nyt on suussa väliaikainen paikka ja allakassa varattuna kaksi käyntiä juurihoitoon. 

Ei sitä aamulla tiedä, että illalla voi olla juurihoito käynnissä...



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti