Powered By Blogger

lauantai 1. maaliskuuta 2014

60.kuppi


Tervetuloa maaliskuu!

Minulla on maailman upein kalenteri -kuinka se onkin jäänyt esittelemättä! Kalenterini on Heli Pukin KEIKKAKALENTERI

http://www.ideri.fi/



Sivuilla on mukavia kuvia ja osuvia lausahduksia:



Tästä päästäänkin asiaan...

Kaikki minut tuntevat tietävät, etten leivo pullaa.

Olen leiponut pullaa kolme kertaa elämäni aikana. Ensin koulun kotitaloustunnilla seiskaluokalla, kun oli pakko. Sitten samana vuonna kotona läksynä. Pakkopullaa jälleen. Kolmas kerta oli omasta vapaasta tahdostani kesätöissä Ahvenanmaalla, kun joku oli kerännyt mansikat ja kaikki halusivat mansikkapullia...

En tykkää sellaisesta leipomisesta, jossa joutuu laittamaan kädet takertuvaan tahmaan. Se kammottaa minua. Siksi olen leiponut pullaa vain kolme kertaa elämäni aikana.

Tänä vuonna olen päättänyt leipoa pullaa ja jos en opi siitä pitämään, niin oppisin ainakin sitä sietämään.

Koska en ole pitänyt tapanani leipoa, en myöskään osaa. Tarvitsin reseptin pullataikinaan:


Taikina tehty...


This is where the magic happens!


Hyvin kohosi!


Ja sitten pyörittelemään...


Pikku pallerot peltillä


Tässä niitä nyt on!



Iltahämärissä nähtiin yksi onnistumisestaan yllättynyt ja onnellinen mamma pullakahvilla...





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti