Powered By Blogger

sunnuntai 5. maaliskuuta 2017

Matka alkaa

Kannustan aina ihmisiä haaveilemaan ja pitämään unelmistaan kiinni. Jonain päivänä unelmista voi tulla totta. Elän niin kuin opetan. Unelmoin, haaveilen, uskon ja toivon. Monent haaveistani ovat matkoja. Upeita Euroopan kaupunkeja. Tätä matkaa olen odottanut reilut 30 vuotta, joten kyllä oli aikakin!

Oli luminen ja liian aikainen helmikuun lopun aamu (05.00). Pakkasta oli rapsakat -15 astetta. Kotikaupunki oli vielä umpiunessa, kun peittoon kääriytyneenä jatkoin uniani citikan etupenkillä. Helsinkiin päästyämme oli lämpötila noussut jo kymmenellä asteella ja toivottavasti jatkaisi nousuaan...

Helsinki-Vantaa oli vielä puoliunessa, minä hytisin kevättakissani ja vastaan käveli Dome Karukoski. Jonkin sortin etiäinen... Olin matkalla Firenzeen, jossa halusin nähdä Duomon, englanniksi Dome :)

Aamukahviaika! Lentoaseman valikoimasta keräsin itselleni mieluisan aamupalan. Tässä vaiheessa jännitys oli jo niin korkealla, että en meinannut saada mitään kurkustani alas

Vanhanaikaista matkapäiväkirjaa kirjoittelin myös. Minulla on matkapäiväkirja jokaiselta ulkomaanmatkalta, alkaen vuoden 1987 Tsekkoslovakian / Prahan matkasta...

Kahvi maistui!

AirBalticilla lähdettiin Riikaan klo 10.15.

Lumisesta Helsingistä...

...kohti valoa...

Liian monta jaksoa Lentoturmatutkintaa katsoneena en oikein osaa nauttia lentämisestä ja siitä, mitä ikkunasta näkyy... Aurinko paistoi koko matkan... Ai niin, olimme pilvien yläpuolella :D

Riika näyttäytyi lumisena:

Riiassa silmääni osui heti jotain miellyttävää:

Ensikertaa Costassa. http://www.costa.co.uk/

Americanoni pienillä herkuilla:

Taas me lennetään! AirBalticilla jatkettiin...

Hienointa oli Alppien ylitys...

Ikkunoiden tutut kuviot...

Nyt siintää Italia vihreänä...

Laskeuduimme Rooman Fiumicino lentokentälle. Sieltä Hurautimme junalla (14 €) Roma Termini rautatieasemalle, jossa vaihdoimme Firenzen junaan. Etenimme ripeästi, kunnes istahdimme Trenitalian pikajunaan... Matkalippu kahdelta istumapaikkoineen maksoi 94 €. Juna oli hieno, mutta kuulutuksen mukaan toisen junafirman takia myöhästyimme 20 minuuttia aikataulusta.

Kello oli lopulta n. 20, kun saavuimme Firenzen Santa Maria Novellan asemalle. Kartan mukaan matka hotelliin ei ollut pitkä, joten Ukko tarttui matkalaukkuun ja veti sen perille. Iltakävelyllämme kohti hotellia loimme ensisilmäyksiä matkakohteeseemme :)

Ponte Vecchio silta oli matkan varrella...

...ja kun ympäri pyörähti, niin siinä olikin hotelli Hermitage

Tervetuloa!

Ohmy, ohmy, ohmy! Ihana huone jostain vuosikymmenien takaa...

Pientä somistusta vielä...

Vaikka väsytti, niin ei kuitenkaan väsyttänyt niin paljon, että ei olisi jaksanut vielä pienelle iltakävelylle... Firenze oli nähtävä heti ensimmäisenä iltana!

Ponte Vecchio

Piazza della Signoria

Palazzo Vecchio ja Daavid

Duomo, Campanile ja Baptisterio

Vähän väsyneinä ja onnesta pyörryksissä palasimme hotelliin iltapalalle:

Huomenna jatkuu seikkailumme. Buona notte!

1. Oijoi, ihanalta näyttää matkanne jo ensimmäisen kuvasarjan perusteella!
    Tuo huone oli viehättävä ja toi jotenkin mieleen Hercule Poirot'n...

Innokkaana jään odottamaan seuraavaa kuvapläjäystä. Kiitos, kun jaat matkakertomusta tänne meidän lukijoidenkin iloksi. <3

ps. Minulla on myös tapana kirjoittaa matkapäiväkirjaa ja viimeisimmistä matkoista olen myös tehnyt valokuvakirjoja. Reissun purkaminen sanoiksi on myös terapeuttista.

1. Oleppa hyvä vaan, enhän minä eds osaisi olla juttua tästä matkasta tekemättä :D Sen matkapäiväkirjan lisäksi...

2. Upea, ihana kaupunki! Siitä on jo aikaa, kun siellä kävin (vähän halvemmilla junalipuilla). R.

1. Upea tosiaan! Ja näin kauan kesti, että sinne pääsin. Nyt virkistetään vähän sinunkin muistojasi :) Nuo Junaliput olivat kyllä melko arvokkaat...

3. Ihania nuo lentokuvat! Ja tuo hotellihuone, hih :-)

4. Ihan mahtavaa päästä mukaan matkalle blogisi välityksellä! Hirmuisen pitkä reissupäivä, mutta kauas on pitkä matka. Onneksi perille päästyä väsymys yleensä unohtuu ja iltakävelylle on pakko päästä haistelemaan matkakohteen ilmastoa :)

Ihan matkakuume nousee näitä kuvia katsellessa ja reissukärpäsen puremaa kutittaa vietävästi...

Kiitos hienosta kortista, joka tuli jo tänään! Nopeaa toimintaa postilta kerrankin...

1. Olihan se pitkä päivä, mutta onneksi mulla on hyvät unenlahjat ja autossa nukkuminen onnistui. Lentäminen ei kuulu lempilajeihini, mutta se on vaan kestettävä, jos jonnekin haluaa päästä. Siis alle viikossa :) Ja todellakin, perille päästyään ei millään malta vain jäädä sisälle odottamaan huomista, vaan heti on päästävä näkemään ja kokemaan. Ja ruokaa hakemaan ;)

Italian posti tuntuu toimivan loistavasti!